Thursday, 26 January 2012

Cinta yang datang dan pergi~

kenapa cinta itu mudah datang dan mudah nya pergi??
PUTERI SALJU pun tak tahu kenape dan mengapa..semua terlalu cepat dan pantas..
dan bukan itu yang PUTERI SALJU harapkan selama ni.
tp PUTERI SALJU terima mungkin itu sudah ketentuan ,

TUHAN ,
mengapa terlalu banyaknye dugaan yang KAU berikan padaku..
aku tahu..kau mahu aku bersabar dan bersabar..
dye mahukan yang terbaik untuk PUTERI SALJU. Semuanya permintaan nya salju dah buat..ternyata dimatanya tetap salah..salju hanya inginkan kepercayaan darinya..tp..semuanya hampa..
yang hanya mampu SALJU lakukan..berdoa da terus berdoa agar atinya dilembutkan oleh yang mahakuasa..
Salju tak mengerti kenapa dia boleh berubah sedemikian rupa..Mungkin salju pernah melakukan kesilapan padanya dahulu..dan dia terus kurang yakin terhadap salju..Salju berharap,yang satu hari nanti 
dia akan mengerti apa yang Salju nyatakan..dan apa yang terbuku dihati salju..Salju mahukan dia mendengar luahan hati Salju yang tak pernah didengari oleh DIA..
salju mahukan dia kembali~


Wednesday, 18 January 2012

Nak Terima Tak Isteri Tiada Dara?




Antara topik yang agak best ialah seperti, Adakah Kita Akan Terima Isteri Yang Sudah Tidak Ada Dara?.  Mungkin penulisnya terlepas pandang perkara ini kerana si penulis hendak merujuk kepada wanita yang telah terlanjur, namun mungkin tidak sengaja tertulis pula tiada dara.
Bila timbul persoalan seperti ituPUTERI SALJU pasti ia bakal membuatkan ramai lelaki tersentap. Sememangnya isu ini tetap panas dari dulu lagi. Namun wujud kekeliruan dalam persoalan tersebut kerana ia terlalu umum dimana ia merujuk kepada wanita yang tiada dara. Bila disebut tentang tiada dara, secara fitrahnya perkara pertama yang akan difikirkan oleh lelaki ialah perempuan tersebut pernah melakukan “hubungan” atau terlanjur. Maka akan banyaklah lelaki memberi pendapat seperti berikut walhal ia tidak seperti yang difikirkan:
“Aku terima asalkan dia bertaubat..”
“Uish!, aku nak yang suci, aku tak pernah main perempuan, dapat pulak perempuan bekas orang..”
“Maafkan je lah dia, aku tak kisah…”




Oleh kerana persoalan yang terlalu umum, maka wanita yang tiada dara kerana bukan terlanjur juga turut terkena tempias. Walhal yang sepatutnya kita perlu ketahui ialah, bahawa dara seseorang wanita itu boleh hilang melalui dua keadaan iaitu samada melalui perhubungan kelamin ataupun disebabkan kemalangan atau ada juga kes terpencil dimana sejak lahir mereka dilahirkan tanpa selaput dara. Tetapi inilah, mentaliti lelaki dah disetkan bila sebut sahaja tiada dara, maka akan berfikir ia disebabkan melakukan hubungan kelamin, makanya mereka senang-senang memberi jawapan seperti diatas.
Kerana dalam minda mereka telah ditetapkan “tiada dara sebab terlanjur”. Ini menyebababkan wujud ketidakadilan terhadap golongan kedua tadi. Justeru, adakah ini bermakna seseorang wanita yang kehilangan dara kerana kemalangan tidak layak diberi peluang?. Makanya PUTERI SALJU pasti, jika persoalan yang betul hendak ditanya, PUTERI SALJU rasa soalan tersebut mungkin berbunyi seperti ini, Adakah Kita Akan Terima Isteri Sekiranya Dia Pernah Terlanjur?. Mungkin lebih jelas kan?.



Sunday, 15 January 2012

gembira dalam sedih



Nak taw pe GEMBIRA DALAM SEDIH??? 
Awak putuskan saya masa hari lahir saya.
Nape ewan?????
Memang sakit aku rase..
tp nk wat cam ne..aku trima semua nye..
bukan ape..law ak terlalu memikirkan..
ak yg merana..urm..
possibility dye nak sedih mungkin x..
hanya aku je yg kene trime..
nak ditelan pahit..
thanx atas semuanya..
AWAK?? Ridzwan Zakaria??
Awak taw ke ape makne CINTA??
jujur,ikhlas,saling mempercayai n trime seadanya..
1 je awak xde.. "kepercayaan.."
npe??sush sgt ke nak percaye???
Hanya 1..tu pon susah awk nk mengerti..
npe ye..saya harap awk mengerti satu hari nanti
 RIDZWAN 
pe yg saya katakan...
biar aku mengubat hati yang terluka~

"terimalah..erti cinta..rindu ini tiada hentinya..
terimalah erti CINTA..rindu ini tiada hentinya.
AKU YANG TERLUKA.."

"Aku Tak Berdaya"


Tuesday, 10 January 2012

bertukar ke alam baru

Alam Baru??


Ni lah yg dikatakan alam baru bg aku..iaitu alam pekerjaan..Alhamdulillah..pe yg selama ini ak mahu semua dpt ku capai..Hope aku dpt bekerja dgn selesa skg..Tnpa gangguan anasir2 yg merosak kn masa depan aku..Ari ni aku xbyk kje sangat..coz ak kan bru je start kje ...so..permulaan yg baik lah..byk lg yg perlu aku belajar..

Aku start kje kul 9.00 pagi-5.30 ptg.aku g kje cam bese nek ktm je..coz opis tu dkt je kat KTM..Balik ak nek bas je..spye snang aku nk balik umh aku..