Wednesday, 25 April 2012


FAKTA TENTANG WANITA

1.Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2.Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3.Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).

4.Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.

5.Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6.Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.

7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.

8.Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.

9.Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.

11.Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.

13.Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.

14.Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.

15.Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.

16.Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17.Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18.Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.

19.Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.

20.Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21.Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!

22.Satu ucapan ‘Hai’ saja sudah cukup menceriakan harinya.

23.Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24.Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.

25.Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.

26.Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.

27.Senjata wanita adalah airmata!!

28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.

29.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya. So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah.

30.Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Tuesday, 24 April 2012

CINTA PUTIH


andai aku bunga engkau
tangkainya
andai aku madu engkau
kumbangnya
kuharap kita kan tetap
bersama
dalam menempuhi suka
dan duka
lihat kau bersedih aku
terasa
disaat menunggu aku
tersiksa
marilah bersama kita
jalinkan
rasa kasih sayang dan
satu impian yg terindah
siramilah benih cinta yg
dahulu kita semai
agar tumbuh
berendanglah kasih
sayang
kikiskanlah oh kasihku
curigamu kepadaku
dihatiku hanyalah dikau
saja yg tiada duanya
usah lagi kau mengakui
cinta putih yg kuberikan
walau langit membelah
bumi
kasih ku abadi
moga satu hari terbuka
gerbang utk kita berdua
bersamalah melangkah ke
alam bahagia

Thursday, 19 April 2012

 LADIES NITE..
Pe lagi..hahaha..cam ner nk mule pe smua pon xtaw la..PUTERI bosan lah..kje PUTERI byk sangat..hehe..nk bebel jew yg PUTERI dapat skunk..leh x??law xnk dgr pon PUTERI xkesah..hehehe..kelmarin PUTERI ade kua ngan bestfriend PUTERI,name nye sue..meh tgk pic dye..:



comell x??hehe mesty la..dye comell cam PUTERI gak..ahaks~gurau jew..perasan lebihh lak..xpe la kan..PUTERI knal ngn dia agak lame...dari PUTERI umur 18..haha..teka skunk bpe umur PUTERI??suspen x?hihi..cpt la teka..
haha..PUTERI syg kawan PUTERI nih.sush senang PUTERI slalu nye ngn dia la..gelak tawa..suka duka semua ngn dia lah..then kitorg pernah berjanji yg kitorg akan kawan untuk selamanya..hope pe yg kitorg nk tuhh menjadi lah kan..dh mcm couple lah..nk kua jew samew2..hhihihi..kn kn?comel kn kitorg..ok lah smalam nye kitorg g PUTRAJAYA..sajew je jln2 fuhh..penat gakla..amik pic la..yg tukang shoot nye mbe PUTERI nih la..dia rajin taw..cube tgk..






pe pendapat korg???ok lah kan..suke sgtt tuh ..PUTERI ade lg
 sorg mbe nih..nme dia bella..dia pon same jgk cam sue..lme kitorg kenall..dah mcm adek beradek lah..hehe..PUTERI sayang sgt kat diorg nih..macam nyawe PUTERI..pe yg aku lalui smua nya ngn diorg lah..ok..ohh..td PUTERI g la tgk mbe PUTERI *sue* kje..dia wat "part time" xsilap PUTERI lah..sian sbanarnye kat dIe..ayah dia dah la sakit..kite same2 doakan ayah mbe PUTERI nih cepat sembuhh eh..amin~

Wednesday, 18 April 2012

Cinta Kita
 Salam.. =))lame btul PUTERI xupdate blog nihh..adoii bz sgt la.kje punye lah bykk dgn BERCINTA lagi..sebut pasal cinta ,
Bese la kan ad percintaan ade pasang surutnye..Tp PUTERI sgt beruntung ade si dia dalam hidup PUTERI..Dia terlalu sempurna bagi PUTERI..dia sentiase amik berat pasal PUTERI..penyayang..dlm mase yg sam dia slalu hiburkan hati PUTERI..kekadang,sifat dia yg manje tuhh yg wat PUTERI suke sgt.. comelll hihhiihi..
Tp law dia wat perangai Ya Allah..geram pon ade..Dia  memang selalu jd yang terbaik untk PUTERI..hehehe..oppss..xleh puji lebih2..kang kembang pulak..hahah..skunk nihh.kitorg dah pk mase depan plak..pe agk nye ehh.??
PERKAHWINAN  
la kan..pe lagii..masing2 ngh kumpul dwet nk kawen..huhu..bile la agknye..tak tahu..cume dah cukup nty ade lah rezki nk kwen tuuhh..perancangan memg dah buat..tp hanye PUTERI ngn dia jew bile n tunggu jew lah..hehhe..Hope sgt smua jln ngn lncar..amin~PUTERI rase klaka sgt la smalam coz..punye la gelabah nye PUTERI call dia tp xagkat..Ya Allah punye risaw nye PUTERI hanye tuhan jew yg taw..hehe..Ade kew dia ckp PUTERI cam mati laki carik dia..Then dia gelakkan puteri taw..ape lah..PUTERI tgh risaw kn dia dia men2 lak ..adooiiii..law dekat PUTERI dah lame lah PUTERI cubit2 die tuhh...(cubit2 sayang jew)
huhuu..satu hal lagi pasal dia nihh..dia terlalu kuat cemburu..kua ngan fmily pon dia jeles..tuh xpham la kenape..saba jer lahhh..hahaha..law ngn kawan laki lagi lahh..pham2 jew la..k la..papew pon PUTERI sayang dia sgt2..dia tuhh kan BINTANG HATI ^PUTERI^....=))

 L.O.V.E -only u MOHD RIDZWAN BIN ZAKARIA. 



Monday, 9 April 2012

10 nasihat tentang CINTA


Berikut adalah nasihat-nasihat berguna untuk orang-orang yang bercinta:

1. Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan ’si dia’.

2. Bercintalah kau dengan nya dengan sekadarnya. Kelak mungkin ’si dia’ mungkin bukan jodoh untukmu.

3. Jika kau ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum kau berhak menjadi milik ’si dia’.

4. Jika engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melaggar syariatNYA.

5. Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikinya adalah selepas kau diijabkabulkan.

6. Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik untukmu, maka engkaulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara ber’dating’, cukuplah sekadar engkau tahu apa yang perlu kau tahu.

8. Bercintalah untuk mencapai cintaNYA.

9. Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.

10. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima disisi ALLAH, kelak ALLAH akan tarik kebahagian darimu.

Setiap nasihat ini mungkin tidak relevan kepada seseorang. Mungkin ia juga relevan kepada seseorang yang lain. 

Wednesday, 4 April 2012



CINTA KITA
Inilah aku apa adanya
Yang ingin membuatmu bahagia
Maafkan bila ku tak sempurna
Sesempurna cintaku padamu

Ini juga ku apa adanya
Yang ingin selalu di sampingmu
Ku tahu semua tiada yang sempurna
Di bawah kolong langit ini

* jalan kita masih panjang
Ku ingin kau selalu disini


Biar cinta kita tumbuh harum mewangi
Dan dunia menjadi saksinya
Untuk apa kita membuang-buang waktu
Dengan kata-kata perpisahan

Demi cinta kita aku akan menjaga
Cinta kita yang tlah kita bina
Walau hari terus berganti hari lagi
Cinta kita abadi selamanya



tersangat bosan


tersangat la bosan ary nih..kje dah la melambak..rase nk campak je laptop depan aku ni..tension wey..adui..bile la dye nk bagi aku rest??huhu..slamat my cyg bg aku kesabaran..law x..xtaw la..posing jap ntuk hilangkan bosan aku tuh..hahahha =)